Koulutukset

Vientimarkkinointi - MARK2012

Aika29.03. - 16.05.2021

Verkko-opinnot: vko 13-19

PaikkaVerkko-opinnot
Tavoite

By the end of this course, students should be able to develop knowledge about a comprehensive view of the nature of export marketing and the export operation modes. Students are expected to learn to analyse a company’s export environment, to assess potential capabilities, to develop an ethical and sustainable method/strategy for selecting export markets, and to be able to propose a viable export strategy.

Opintopisteet5 op
Sisältö

1) Export marketing process and environment for exporting, 2) Assessing company export readiness and export market selection, 3) Export entry modes and channel management, 4) Export marketing planning, standardization vs adaptation, 5) export product, promotion and pricing decisions, 6) Export financing decisions, 7) Sustainability and CSR in exporting, and 8) an Overview of export processes and documents.

KouluttajatKTT Maijastiina Jokitalo
SuoritustapaVerkkotyöskentely Moodlessa.

Kirjallisuus

International Marketing and Export Management, by Gerald Albaum, Edwin Duerr, Josiaissen Alexander. FT Prentice Hall, Seventh Edition, 2016 or previous editions.

Hinta

115 €

Opintomaksu koostuu kahdesta osasta:

  • Turun kesäyliopiston opintomaksu 65 € (maksetaan laskulla Turun kesäyliopistoon)
  • Vaasan avoimen yliopiston opintomaksu 50 € (maksetaan verkkomaksulla ILPA-järjestelmässä. Ohjeet lähetetään kurssivahvistuksen yhteydessä).
Ilmoittautumiset15.03.2021 mennessä

Haluatko tietoa alkavista kursseista? Kirjoita sähköpostiosoite kenttään.

Fill in the blank.