Koulutukset

Digimarkkinoinnin osaaja -koulutus

Kuvaus



Haluatko oppia tekemään digimarkkinointia itse? Nyt sinulla on loistava tilaisuus osallistua uuteen Digimarkkinoinnin osaaja -koulutuskokonaisuuteen, jossa käydään läpi hakukoneoptimoinnin salat, käytännönläheiset vinkit Google-mainonnan sekä Facebook- ja Instagram -mainonnan toteuttamiseen - mittaamista, analytiikkaa ja raportointia unohtamatta!

Aika14.01. - 21.04.2020
PaikkaTurku
Kohderyhmä

Koulutus sopii sekä aloittelijoille että niille, joilla on jo hieman kokemusta digimarkkinoinnin saralla.

Sisältö

Koulutuskokonaisuus koostuu koulutuspäivistä sekä väli- ja lopputehtävistä, jotka suorittamalla saat käytännöllisen suunnitelman hakukoneoptimoinnin aloittamiseen, toteuttamiskelpoiset mainoskampanjat, valmiit raportointipohjat ja tarvittavan osaamisen tärkeiden työkalujen hyödyntämiseen.

Koulutus on hyvin käytännönläheinen ja kurssipäivillä pääset toteuttamaan todellisia kampanjoita yrityksesi tavoitteita tukemaan.

1. Google Ads perusteet 14.1.2020 klo 9-16

  • Miksi Googlessa kannattaa mainostaa?
  • Google Ads eri kampanja-vaihtoehdot 
  • Tilin rakenne ja hakukampanjan parhaat käytännöt 
  • Miten luodaan hyvä hakukampanjan mainos?

Kampanjan luonti ja hallinta käytännössä

  • Tilin luonti
  • Strategia tilin rakenteeseen 
  • Millainen on optimaalinen tilin rakenne?
  • Hakusanatutkimus: Miten löydän oikeat hakusanat?
  • Hakukampanjan luonti ja asetukset
  • Mainosryhmien luonti ja asetukset 
  • Hakusanatyypit ja hakusanojen lisääminen
  • Mainosten luonti ja mainosjatkeet
  • Kuukausittaiset toimenpiteet tilin suoriutumisen parantamiseksi
  • Hakusanojen seuranta
  • Hintatarjousten muokkaaminen ja kohdistaminen

2. Google Ads jatko 30.1.2020 klo 9-16

Display-mainonnan perusteet

  • Google Ads tilin rakenne ja eri kampanja-vaihtoehdot
  • Display-mainonta
  • Kohdentaminen ja yleisöt
  • Uudelleenmarkkinointi

YouTube-videomainonta

  • Video-kampanjan luonti ja asetukset
  • Videomainokset

Lisäksi

  • Tehokkaat hintatarjous- ja kohdistusstrategiat.
    Tavoitteiden asettaminen ja seuranta            

3. Hakukoneoptimoinnin perusteet 4.2.2020 klo 9-16

  • Hakukoneoptimoinnin perusteet
  • Google algoritmi
  • Hakusanatutkimus
  • Sivujen sisäinen optimointi: Metatiedot, sisältö ja teksti, otsikointi, kuvien optimointi, URL-osoitteet ja ankkuritekstit, sisäiset linkitykset, navigaatio
  • Sivujen ulkoinen optimointi: Ulkoiset linkitykset, sosiaaliset signaalit, Google My Business
  • SEO-työkalupakki   

4. Hakukoneoptimointi jatkokurssi 25.2.2020 klo 9-16

  • Tekninen hakukoneoptimointi ja mobiiliystävällisyys
  • Sisältöstrategia osana hakukoneoptimointia 
  • Hakukoneoptimoinnin tehokkaat mittarit, analytiikka sekä Googlen työkalujen hyödyntäminen hakukoneoptimoinnin tulosten seuraamiseen ja kehittämiseen.        

5. Facebook & Instagram -mainonta 3.3.2020 klo 9-16

  • Facebook-mainonnan hyödyt
  • Miten Facebook-mainonta toimii?
  • Facebook-mainostilin ja Business Managerin luonti
  • Facebook-mainonnan laskutus
  • Mainoskampanjan rakenne, kampanjavaihtoehdot ja kampanjatavoitteen valinta
  • Mainosryhmät: Kohdentaminen, sijoittelut, budjetit ja aikataulu
  • Business Managerin käyttö: Kampanjan ja mainosryhmien luonti käytännössä
  • Mainosten luonti ja eri mainosmuodot: kuvamainos, videomainos, karusellimainos, kokoelma-mainos         

6. Facebook & Instagram -mainonta 2 19.3.2020 klo 17-20

  • Facebook-mainonnan tunnusluvut ja suoriutumisen seuranta
  • A/B testaaminen ja kampanjoiden jatkuva kehittäminen
  • Lisävinkkejä mainontaan       

7. Googlen analytiikka- ja raportointityökalut 9.4.2020 klo 9-16

  • Google Analytics tilin luominen
  • Tilin optimaalinen rakenne ja hyödyntäminen omiin tarpeisiin
  • Google Analtyticsin tarjoama tieto: Kävijäseuranta, liikenteen lähteet, yleisöraportit
  • Yrityksen omien tavoitteiden muuttaminen seurattaviksi mittareiksi
  • Mittarien ja tavoitteiden asettaminen ja seuranta
  • Konversiopolun seuranta ja ymmärtäminen

8. Googlen analytiikka- ja raportointityökalut 2 21.4.2020 klo 17-20

  • Google Data Studion käyttö tulosten raportointiin ja analysointiin
  • Oman raportointipohjan luominen ja vinkit sen hyödyntämiseen
Kouluttajat

Koulutus- ja asiakkuuspäällikkö Johanna Järäinen, Mahon Digital

Lisätietoja

koulutussuunnittelija Mikko Suhonen, mikko.suhonen@turunkesayliopisto.fi, puh. 044 720 1146

Muu informaatio

Ota oman koneesi mukaan koulutuspäiviin!

Hinta

1100 €
Huom.
Mikäli haluat maksaa kurssimaksun kolmessa erässä, valitse ilmoittautumislomakkeella maksutavaksi lasku ja kirjoita lisätietoja-kenttään maksu kolmessa erässä.

Ilmoittautumiset01.01.2020 mennessä

Haluatko tietoa alkavista kursseista? Kirjoita sähköpostiosoite kenttään.

Fill in the blank.